CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
create your own banner at mybannermaker.com!

Isnin, 17 Januari 2011

::Permulaan Dalam Dunia Blog::

Assalamualaikum W.B.T...

Sebelum memulakan penulisan dan luahan idea di dalam blog yang tak seberapa ini, biarlah saya bercerita tentang latar belakang diri saya terlebih dahulu. Kata orang 'tak kenal maka tak cinta'. Oleh sebab yang demikian, saya akan menceritakan serba sedikit tentang diri saya supaya anda yang membaca blog ini boleh mengenali siapa saya sebagai insan yang kerdil di bumi Allah yang luas ini. Blog ini diwujudkan bertujuan membincangkan fenomena  dan penggunaan bahasa yang berlaku sekitar kehidupan saya. Namun ada juga beberapa bahagian yang saya selitkan adalah di luar bidang bahasa. Selain itu, blog ini juga merupakan salah satu syarat lulus kursus Sosiolinguistik BML3083 dalam pengajian Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Bahasa Melayu di bawah seliaan Dr. Siti Saniah. Oleh hal yang demikian, sebarang penulisan saya di dalam blog ini, saya akan cuba menggunakan peraturan bahasa yang betul supaya menepati ciri-ciri bahasa Melayu yang sebenar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan